Ψήφισμα Δημοτικού Συμβουλίου Δάφνης Υμηττού για το αιφνίδιο και απροειδοποίητο κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛΤΑ ΥΜΗΤΤΟΥ

Την Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2020, συνεδρίασε εκτάκτως το Δημοτικό Συμβούλιο Δάφνης Υμηττού με αφορμή το αιφνίδιο και απροειδοποίητο κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛΤΑ στην δημοτική κοινότητα Υμηττού, και ομόφωνα προχώρησε στο κατωτέρω ψήφισμα :

«Α) Το Δημοτικό Συμβούλιο Δήμου Δάφνης Υμηττού δηλώνει αντίθετο με την απόφαση αναστολής λειτουργίας του υποκαταστήματος ΕΛ.ΤΑ. στην Κοινότητα Υμηττού και ζητά την άρση της.

Θεωρεί ότι θα έπρεπε να ληφθούν υπόψη κάποια στοιχεία πριν προβούν στο κλείσιμό του, όπως :

  • το ηλικιακό όριο των δημοτών της Κοινότητας Υμηττού το οποίο είναι αρκετά υψηλό
  • η πρόσβαση των κατοίκων στα όμορα καταστήματα για την εξυπηρέτησή τους, δεν είναι εύκολη λόγω αποστάσεως
  • δεν υπάρχει άλλη δημόσια υπηρεσία ούτε τράπεζα για την εξυπηρέτηση των κατοίκων
  • τα όμορα καταστήματα και ειδικότερα το υποκατάστημα της Κοινότητας Δάφνης δεν επαρκεί τόσο από χώρους όσο και από προσωπικό για την εξυπηρέτηση των κατοίκων της Κοινότητας Δάφνης πόσο μάλλον και των δύο κοινοτήτων.

Τα ΕΛ.ΤΑ. πρέπει να παραμείνουν υπηρεσία κοινής ωφέλειας !

Β) Σε περίπτωση μη επίλυσης του προβλήματος, την Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2020 και ώρα 18.00 μ.μ. θα προβούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στην Πλατεία Υμηττού.»


Για το εν λόγω θέμα, κατέθεσε ερώτηση ο τομεάρχης Οικονομίας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και βουλευτής Νότιου Τομέα Β’ Αθηνών, Νίκος Παππάς, προς τον υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη.

Ολόκληρο το κείμενο της ερώτησης, η οποία συνυπογράφεται από τους Βουλευτές Παππάς Νικόλαος, Κάτσης Μάριος, Μουζάλας Γιάννης, Μπαλάφας Γιάννης και Χρηστίδου Ραλλία, αναφέρει τα εξής :

«Εύλογες και σοβαρές ανησυχίες έχει δημιουργήσει στους πολίτες του Υμηττού η αιφνίδια απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ να προβεί «εν όψει της αναδιάρθρωσης του Οργανισμού» σε κλείσιμο του κεντρικού καταστήματος που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Σμύρνης 13 στον Υμηττό.

Η κατάργηση του συγκεκριμένου καταστήματος πρακτικά σημαίνει πως η τοπική ενότητα Υμηττού δεν θα διαθέτει ταχυδρομείο στον κεντρικό ιστό της πόλης, γεγονός που δεν θα επιτρέψει την πρόσβαση σε ηλικιωμένους πολίτες, λόγω απόστασης και έλλειψης συγκοινωνιών με όμορες περιοχές όπου βρίσκονται καταστήματα των ΕΛΤΑ. Η απόφαση πάρθηκε προφανώς πρόχειρα, χωρίς καμία προηγούμενη διαβούλευση, όπως συμβαίνει επανειλημμένα και συστηματικά το τελευταίο διάστημα από την διοίκηση των ΕΛΤΑ, με χαρακτήρα αποσπασματικό. Το γεγονός αυτό θα οδηγήσει με σιγουριά στην υποβάθμιση της ποιότητας ζωής της πλειοψηφίας των κατοίκων του Υμηττού.

Τα ΕΛΤΑ ως εταιρεία κοινής ωφέλειας, αλλά κυρίως ως φορέας της καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας που παρέχουν τις βασικές ταχυδρομικές και οικονομικές υπηρεσίες στο σύνολο της ελληνικής επικράτειας, έχουν την υποχρέωση να αποφασίζουν κυρίως με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και να διαθέτουν τις υπηρεσίες αυτές, τόσο στο κέντρο κάθε πόλης όσο και στις πιο δύσβατες και δυσπρόσιτες περιοχές. Κύριο μέσο για να επιτευχθεί αυτό είναι το ανεκτίμητης αξίας δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν καθώς και οι εργαζόμενοι που το υποστηρίζουν. Μ’ αυτόν τον τρόπο τα ΕΛΤΑ συνιστούν τον συνεκτικό κοινωνικό, επαγγελματικό και οικονομικό ιστό της ζωής σε κάθε χωριό και πόλη της Ελλάδας.

Στο πλαίσιο αυτό η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ με την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου, προέβησαν σε πλήθος ενεργειών για τη διάσωση του Οργανισμού και τη διατήρηση του δικτύου του. Βασική ενέργεια υπήρξε η νομοθέτηση και χρηματοδότηση της αποζημίωσης της καθολικής υπηρεσίας των ΕΛΤΑ από τα έτη 2013 και εφεξής, επιλύοντας έτσι ένα ζωτικής σημασίας πρόβλημα που είχε δημιουργηθεί εξαιτίας της πολιτικής εγκατάλειψης και αδιαφορίας από τις προηγούμενες κυβερνήσεις.

Ως αποτέλεσμα των ενεργειών της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, τα ΕΛΤΑ μέχρι σήμερα έχουν εισπράξει 90 εκατ. ευρώ για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας των ετών 2013 έως και 2018. Επίσης, πάρθηκαν πρωτοβουλίες για το σύνολο των οφειλών που εκκρεμούσαν προς τα ΕΛΤΑ, από το 2012, από πολυάριθμους φορείς του Δημοσίου. Το αποτέλεσμα αυτών των πρωτοβουλιών ήταν να έχουν εισπραχθεί έως τα μέσα του 2019 περίπου 45 εκατ. ευρώ. Επιπροσθέτως, καθορίστηκε ο τρόπος και η διαδικασία επιμερισμού του μέρους του καθαρού κόστους που επιβαρύνει όλους τους φορείς παροχής ταχυδρομικής υπηρεσίας (ταμείο αντιστάθμισης), καθώς και οι σχετικές κυρώσεις που τους επιβάλλονται σε περίπτωση μη συμμόρφωσης.

Κατόπιν των ανωτέρω ερωτάται ο αρμόδιος Υπουργός :

  1. Προχωρά όντως η κατάργηση του καταστήματος των ΕΛΤΑ στον Υμηττό, που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Σμύρνης; Εάν ναι, με ποια κριτήρια κοινωνικά αλλά και οικονομικά προβαίνετε σε κατάργηση ενός καταστήματος των ΕΛΤΑ στο κέντρο της πόλης, στερώντας τις ταχυδρομικές και τις οικονομικές υπηρεσίες που προσφέρουν τα ΕΛΤΑ από τη συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων του Υμηττού;
  2. Σε ποιες ενέργειες θα προβείτε προκειμένου να την ακυρώσετε και να μην υποβαθμίσετε την ποιότητα ζωής των κατοίκων του Υμηττού και των πιο ηλικιωμένων συμπολιτών μας;
  3. Ποιο είναι τελικά το σχέδιό σας για την αναδιοργάνωση των ΕΛΤΑ; Περιλαμβάνει το κλείσιμο καταστημάτων τόσο σε κεντρικούς ιστούς των πόλεων της χώρας μας όπως στην περίπτωση της Υμηττού, όσο και καταστημάτων στο σύνολο της Επικράτειας γενικότερα;»

 

 

 

 

Σχολιάστε

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: